Algemene uitleg over DDB

Dit artikel geeft je een algemeen beeld over De Delftse Bedrijvendagen en het legt uit wat jij, een student, er aan hebt. Om te beginnen bestaat De Delftse Bedrijvendagen uit vier evenementen die bedoeld zijn om studenten en bedrijven met elkaar in contact te brengen. Dit wordt gedaan door middel van Sollicitatietrainingen, Oriëntatiedagen, Koffiegesprekken en Inhousedagen. De studenteninschrijvingen gaan 9 januari open.

Sollicitatietrainingen
Tijdens dit evenement kun je workshops en presentaties van bedrijven bijwonen. Daarnaast kun je je CV laten checken en kun je met bedrijven praten. Dit evenement is bedoeld voor eind-bachelor/master studenten om te leren hoe het sollicitatie proces werkt en hoe dit verloopt bij verschillende bedrijven. Als begin-bachelor student ben je uiteraard van harte welkom om dit evenement bij te wonen.

Oriëntatiedagen

De Oriëntatiedagen is het grootste evenement van De Delftse Bedrijvendagen, waar meer dan 150 bedrijven en meer dan 3500 studenten op af komen. Het is een meerdaagse beurs waar bedrijven zichzelf presenteren in hun eigen stand. Je hebt huer de mogelijkheid om langs de stands te lopen, vragen te stellen en om contactgegevens uit te wissen als je geïnteresseerd bent in specifieke bedrijven. Het doel van dit evenement slaat op de naam: oriënteren. Het maakt niet uit in welke fase van je studie je bent, omdat je door het evenement een beeld krijgt van de mogelijkheden die je na je studie hebt. Als je nog bezig bent met je bachelor kun je ervoor kiezen om alleen dit evenement bij te wonen.

Koffiegesprekken

De Koffiegesprekken is het derde evenement van De Delftse Bedrijvendagen. Dit evenement laat je in een informele setting praten met een recruiter van een bedrijf. Je kunt hier al je vragen stellen, tijdens een kort gesprek van 20 minuten. Dit is dé kans als je op zoek bent naar een stage of een baan, om te ondervinden of je bij een bepaald bedrijf het sollicitatieproces wil starten. Dit evenement is voornamelijk bedoeld als je in de laatste fase van je studie zit, of op zoek bent naar een stage. Voor de Koffiegesprekken word je uitgenodigd door het bedrijf. Hiervoor stuur jij een aanmelding en motivatie op naar bedrijven waar je een gesprek mee zou willen. Bedrijven hebben dan de mogelijkheid om studenten te selecteren. Als je vervolgens bent geselecteerd, is het aan jou om de uitnodiging te accepteren. Dit gaat allemaal via het dashboard op website!

Inhousedagen

Voor de Inhousedagen werkt het aanmeldproces hetzelfde als bij de Koffiegesprekken. Als je door een bedrijf bent geselecteerd en je de uitnodiging hebt geaccepteerd, ga je op bezoek bij het bedrijf. Het transport wordt volledig verzorgd door DDB.